La Venexiana
La Venexiana je trenutno najznačajniji svjetski aktivni madrigalski sastav, a osnovao ga je 1996. godine kontratenor Claudio Cavina. U duhu anonimne renesansne komedije prema kojoj je dobio ime, u svojoj glazbenoj interpretaciji teži teatralnosti, naglašava kontrast između profinjene i popularne umjenosti, sakralnog i svjetovnog. Od početka 1998. La Venexiana ekskluzivno surađuje sa španjolskom izdavačkom kućom Glossa. Repertoar La Venexiane, nazvan Il Madrigale Italiano, uključuje madrigale Claudija Monteverdija, Luzzasca Luzzaschija, Luce Marenzija, Sigismonda d’Indije i Giachesa de Werta. Sastav je za interpretacije talijanskih madrigala nagrađen nizom međunarodnih nagrada među kojima su Cecilia (1999.), Cini (2000), Amadeus (2000), Amadeus CD godine (2001.), Gramophone (2001.), Cannes (2002.), velika diskografska nagrada Akademije Charles-Cros (2003.) te Nagrada njemačke diskografske kritike (2005. i 2006). Sva ova priznanja donijela su La Venexiani titulu “novog Orfeja” talijanskog madrigalskog repertoara.
U sezoni 2007./2008. La Venexiana je održala koncerte pod nazivima Ballo delle Ingrate i Era la Notte na Festivalu Van Vlaanderen, u Veveyju, Hamburgu, Cremoni, Eilatu, Madridu, Potsdamu (dvorac Sanssouci) i Amsterdamu (Concertbegouw). Tijekom 2008. ansambl je završio snimanje Monteverdijevih djela, što je označeno kao jedno od najvažnijih glazbenih događaja te godine. Iste je godine La Venexiana turnejom s Monteverdijevim Orfejem postigla veliki uspjeh u Londonu, Melku, Regensburgu, Lyonu, Weingartenu, Jerezu, Bruggeu, Udinama, Modeni, St. Gallenu i Viterbu, a tijekom sezone 2008./2009. gostovali su u Sabléu, Chatillyju i Seattleu. Potom je uslijedio novi operni projekt – Monteverdijeva Krunidba Popeje, koja je snimljena za Glossu te predstavljena u Herneu, Parizu (Cité de la Musique), Regensburgu, Milanu i Perigueuxu.
Tijekom 2010. aktivnost La Venexiane obilježila je opera Artemisia Francesca Cavallija, a 2011. Monteverdijev Povratak Odiseja u domovinu. Iste je godine La Venexiana započela novi diskografski projekt snimajući za madridsku Glossu Cavallijeva operna djela, dok će 2012. snimiti Händelova Rodriga. La Venexiana planira proširiti svoj repertoar opernim arijama, Scarlattijevim oratorijima te Händelovom i Vivaldijevom glazbom. Sve to potvrđuje kako je ovaj ansambl postavio novi standard u interpretaciji talijanske rane glazbe: mediteranski spoj tekstualne deklamacije, retoričke obojenosti i harmonijske profinjenosti.
www.lavenexiana.net