Trio Adriatico
Robinson, Preston, Playford, Marais, Couperin, Usper, Bilić…
Helga Korbar, barokna violina
Mauro Colantonio, viola da gamba i traverso flauta
Franjo Bilić, čembalo
Program
Thomas Robinson Twenty ways upon the bells
Thomas Preston Uppon La mi re
John Playford Stingo The duke of Norfolk
Gabriel Usper Sonata a tre
Franjo Bilić Fuga a due soggetti con imitazione di campanelli
Pietro Locatelli Capriccio XXIII op.3
Arvo Paert Fratres
Louis Couperin Le Carilions de Paris
Marin Marais Cloches ou Carillon
Antoine Forqueray Le Carillon de Passy
Francois Couperin Le Carillon de Cythere
Marin Marais Sonnerie de Ste. Genevieve du Mont-d e-Paris
Kao što je Edgar Allan Poe zabilježio u svojoj zbirci pjesama „The Bells“, zvona mogu biti napravljena od mnogih materijala kao što su zlato, srebro ili željezo, od kojih svako zvoni na poseban način. Ona mogu vikati ili šaptati, odzvanjati u melankoliji noći ili na dan slavlja, mogu slaviti uspjeh kralja ili najaviti smrt. Nekoć sastavni dio života u gradu kao i na selu, nažalost, prolaskom vremena, gubi svoje posebno značenje i njihova funkcija biva napuštena i zaboravljena. Iz tog razloga, nadamo se približiti i produbiti njihovo značenje u glazbi prošlih stoljeća, upoznati vas s profinjenim zvukom zvona kao glazbenog instrumenta raznih izražajnih mogućnosti i simboličkog značenja. Zvona (bells, cloches, carillons, sonnerie) predstavljaju puno više od sistema za označivanje vremena: jedan su od znakova koji karakterizira mnoge kulture te na taj način ujedinjuju aspekte života svakog čovjeka gdje god se on nalazio, dokle god može čuti zvuk, zvuk zvona.
Franjo Bilić