Renata Pokupić
Mezzosopranistica Renata Pokupić za iznimne je uspjehe i doprinose u hrvatskoj kulturi te za promicanje hrvatske kulture u svijetu odlikovana Redom Danice hrvatske s likom Marka Marulića. Dobitnica je nagrade Orlando koju dodjeljuju Dubrovačke ljetne igre i Hrvatska radiotelevizija, Nagrade Milka Trnina koju dodjeljuje Hrvatsko društvo glazbenih umjetnika, brojnih nagrada s međunarodnih pjevačkih natjecanja: Ondina Otta (Maribor), Dvořák (Karlovy Vary), Mozart (Salzburg), Competizione dell’ Opera (Dresden).
Redovito surađuje s hrvatskim umjetnicima i orkestrima (HRBA, Simfonijski orkestar HRT ), snima za Hrvatsku radioteleviziju te održava tečajeve i majstorske radionice. Najveći međunarodni uspjesi uključuju interpretaciju Idamantea u Mozartovu Idomeneu u produkciji Flamanske opere te Irene u Händelovoj operi Theodora, koju je izvela sa Škotskim komornim orkestrom. Spomenimo i talijanski program s ansamblom Nash u Wigmore Hallu u Londonu, Magnificat Carla Philippa Emanuela Bacha s Orkestrom Insula i Beethovenovu Devetu simfoniju, koju je pjevala uz Škotski nacionalni orkestar. Osim toga, Renata Pokupić je u pratnji Rogera Vignolesa održala recital na Dunavskom festivalu umjetničke pjesme.
Recentne operne role uključuju Kerubina iz Mozartovog Figarova pira, Siebela iz Fausta C.Gounoda te Irenu iz Tamerlana G.F.Handela u Kraljevskoj operi u Covent Gardenu; naslovnu ulogu Pepeljuge u Operi u Lilleu, Dorabellu iz Così fan tutte za Washingtonsku nacionalnu operu i Nerona u Agripini, izvođenu u opernim kućama u Sevilji,Antwerpenu, Lilleu, Dijonu i Beauneu. Kerubina je pjevala i u Washingtonskoj nacionalnoj operi te Flamanskoj operi, uz Gulbenkijanski orkestar u Lisabonu te u Operi u Los Angelesu; Oktavijana iz Kavalira s ružom izvela je uz sudjelovanje Orkestra iz Minnesote, Bradamantea iz Bijesnog Orlanda pjevala je u Frankfurtskoj operi, Sesta iz La clemenza di Tito u Čikaškom opernom teatru, Annija iz iste opere u Operi u Lyonu, a naslovnu ulogu iz Cavallijeva Eliogabala interpretirala je u Operi Grange Park.
Vrlo tražena kao koncertna izvođačica, nedavno je prvi put nastupila u Australiji, pjevajući Margaretu iz Faustova prokletstva, uz sudjelovanje Simfonijskoga orkestra iz Melbourna. Pjevala je i Berliozova Romea i Juliju u pratnji Bergenskoga filharmonijskog orkestra i Dvořákov Stabat Mater s Collegium vocale iz Genta te s Njemačkim simfonijskim orkestrom iz Berlina. Nastupa s vodećim dirigentima kao što su Kurt Masur, Kazushi Ōno, Kent Nagano, Ingo Metzmacher, Yannick Nézet- Séguin, Fabio Biondi, John Eliot Gardiner, William Christie i Paul McCreesh. S pijanistom Rogerom Vignolesom objavila je album pjesama Václava Tomášeka u izdanju diskografske kuće Hyperion Records. Snimala je i za Naxos i BBC Opus Arte, a od 2003. je najizvođenija hrvatska umjetnica na Trećem programu radija BBC. U studenome 2021. s ansamblom La Serenissima za novi nosač zvuka snimila je Vivaldijevu kantatu Nisi dominus, RV 803 te održala vrlo zapažen recital u Wigmore Hallu s ansamblom Nash (solopopijevke J. Brahmsa i A. Dvořáka). Očekuju je nastupi na Rapskim i Osorskim glaznenim večerima, festivalu Stradun Classic u Dubrovniku te sa Zagrebačkim solistima (Ljetne noći Hectora Berlioza),